بهترین و بدترین ماههای اعزام به خدمت سربازی

هرچند دست خود سرباز نیست که ماه اعزام به سربازی اش را انتخاب کند اما با کمی دقت در انتخاب زمان ارسال دفترچه اعزام به خدمت می تواند در یکی از بهترین ماههای خدمت سربازی اعزام شد:

بارها گفته ام و بار دگر می گویم که کل سیستم سربازی چیز مزخرفی است؟ هیچ کس،‌ با قاطعیت می گویم هیچ کس نمی تواند از سیستم فعلی دفاع عقلانی داشته باشد، اما لابد چاره ای جز این هم نیست. یعنی در حال حاضر همین سیستم کج دار و مریض بهتر از هیچی است.

آن طور که همه خدمت رفته های که من دیده ام می گویند، و تجربه خودم نیز نشان می دهد، اعزامی های برج ۱۲ ینی اسفند ماه و برج ۶ یعنی شهریور ماه، در بهترین زمان ممکن اعزام شده اند همان طور که اعزامی های برج ۴ یعنی تیرماه و برج ۱۰ یعنی دی ماه نیز بدترین ماههای ممکن اعزام شده اند. اسفند ماه به خاطر تعطیلات زیادش و شهریور را به خاطر معتدل بودن گرما و سرمایش می پسندند. اما اگر ماه رمضان نیز در یکی از این دو ماه باشد،‌ بهترین وضعیت ممکن است. من تجربه این دومی را دارم. یک ماه خوردن و خوابیدن، هر چند داخل پادگان بهتر از شنیدن حرف زور آن اراشد کوته فکر است.

پیشنهاد ما:  شرایط و قوانین ایست خدمت سربازی

اردیبهشت ماه که همان برج ۲ می باشد زمان بدی نیست هرچند باید شانس داشته باشی ماههای قمری طوری بچرخد که ماههای تعطیلی دار در این ماه باشد.اما چطور می توان در این ماهها اعزام شد.به دلیل ترک تحصیل خیل عظیم پسران در دوران دبیرستان و همچنین تعداد انبوه آنها در دوره کاردانی یا همان فوق دیپلم، امکان برنامه ریزی دقیق برای این دوره بسیار سخت است چرا که اگر شما برج ۱۰ یعنی دیماه دفترچه خود را فرستاده باشید،‌ ممکن است اعزام شما ۱ سال به تاخیر افتد چرا که تعداد درخواست دهنده ها بسیار زیاد است. اما به دلیل کم بودن تعداد در دوره فوق لیسانس حداقل فرجه برای شما یک دوره است به این معنی که کسی که خرداد ماه دفترچه خود را می فرستد قطعا شهریور ماه اعزام می شود. به عبارت دیگر تیر ماه رد می شود و شهریور اعزام می شود.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x