سربازی در دانمارک چگونه است؟

بر اساس قانون اساسی کشور دانمارک تمامی مردان سالم ملزم به انجام خدمت سربازی اجباری می باشند . طول معمول مدت خدمت سربازی ۴ ماه است . خدمت سربازی اجباری در دانمارک برای تمامی مردان بین سنین ۲۷-۱۸ سالگی است . برخی خدمات تخصصی زمان بیشتری برمی دارد . مشمولان خدمت سربازی در ۱۸ سالگی و یا در زمان اتمام تحصیلاتشان به خدمت فراخوانده می شوند . آنگاه با مراجعه به اداره خدمت وظیفه تحت معاینات جسمی و روانشناسی قرار می گیرند . افرادی که فاقد شرایط لازم برای انجام خدمت باشند ، به خدمت اعزام نمی شوند . مردان واجد شرایط ، صرفنظر از خدمت معمولی تا سن ۵۰ سالگی در موقعیت بحران ملی به خدمت فراخوانده می شوند . این قانون بندرت توسط دولت دانمارک بکار گرفته می شود .

افرادی که به دلایل خاص قادر به خدمت در ارتش نیستند ، به خدمت اجتماعی که به مدت ۶ ماه است اعزام می شوند . خدمت اجتماعی شامل فعالیت های امدادی مرتبط با بلایای طبیعی نظیر آتش سوزی ، سیل ، زلزله ، آلودگی یا کار امداد خارجی در کشورهای جهان می باشد .

پیشنهاد ما:  سربازی در بلاروس چگونه است؟

شاخه های نظامی :

  • فرماندهی دفاعی
  • فرماندهی عملیاتی ارتش
  • فرماندهی ناوگان دانمارک
  • فرماندهی تاکتیکی هوا
  • گارد محافظت

سن و مدت خدمت نظامی :

۱۸ سال سن برای خدمت اجباری و اختیاری نظامی ، دوره آموزشی مقدماتی برای خدمت اجباری از ۴ تا ۱۲ ماه براساس تخصص تغییر می کند. نیروهای ذخیره پس از اتمام خدمت اجباری به واحدهای بسیج ملحق می شوند. زنان می توانند بطور داوطلبانه خدمت نظامی را انتخاب نمایند (۲۰۰۴)

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x