سربازی در رومانی چگونه است؟

در حال حاضر (۲۰۰۶) کشور رومانی دارای خدمت اجباری است. در سال ۲۰۰۳ پارلمان رومانی قانون اصلاح خدمت سربازی را تصویب کرد. به موجب آن در ژانویه ۲۰۰۷ خدمت اجباری پایان یافته و جای خود را به خدمت داوطلبانه خواهد داد. طول مدت خدمت سربازی برای مردان ۱۲ ماه است . مدت خدمت برای افرادی که دارای تحصیلات عالی هستند ۶ ماه می باشد.

طبق قانون سال ۲۰۰۴ طول خدمت در نیروی دریایی رومانی از خدمت در سایر نیروهای مسلح بیشتر نیست .

در اکتبر سال ۲۰۰۵ مجلس رومانی به پایان خدمت سربازی اجباری پس از اکتبر سال ۲۰۰۶ رای داد و از اول ژانویه سال ۲۰۰۷ مردان رومانیایی که به سن ۲۰ سالگی رسیدند توسط دولت ثبت نام می شوند ، اما مردان تنها در زمان جنگ به خدمت احضار می شوند.

طبق مصوبه پارلمان با پیوستن این کشور به پیمان نظامی ناتو با مدرنسازی ارتش این کشور و برنامه های اصلاحات رومانی موافقت شد. از سال ۲۰۱۲ ضرورت ثبت نام افراد تا سن ۱۷ سالگی کاهش خواهد یافت.

پیشنهاد ما:  سربازی در اوکراین چگونه است؟

شاخه های نظامی :

  • نیروی زمینی
  • نیروی دریایی
  • نیروهای هوایی و پدافند هوایی
  • عملیات ویژه
  • دفاع غیرنظامی (۲۰۰۵)

سن و مدت خدمت نظامی :

بعد از ۱ ژانویه سال ۲۰۰۷ دیگر اجباری در خدمت سربازی مطرح نیست ، تمامی سربازان ( حتی زنان ) بطور داوطلبانه برای یک دوره مقدماتی ۵ ساله قرارداد می بندند ، که حداقل ۳ سال آن را بطور متوالی می گذرانند.

کمترین سن برای خدمت داوطلبانه ۱۸ سال است . در حال حاضر کمترین سن برای خدمت سربازی اجباری ۲۰ سال و ۱۸ سال در زمان جنگ است . طول مدت خدمت اجباری ۱۲ ماه است (۲۰۰۴)

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x