سربازی در سوئیس چگونه است؟

سوئیس یکی از بزرگترین نیروهای نظامی جهان را دارا است (شامل ۲۲۰.۰۰۰ نیروی ذخیره ) . بر اساس قانون فدرال خدمت نظامی برای مردان سوئیسی اجباری و شامل ۲۱ یا ۱۸ هفته آموزش مقدماتی ( بسته به رسته سربازی) بعلاوه یک دوره ۳ هفته دوره بازآموزی بطور سالانه تا تعدادی روزهای خدمت که به ترتیب (رتبه) افزایش می یابد به ۲۶۰ روز برای سربازیکم۶۳ می رسد. خدمت برای زنان داوطلبانه است . اما در تمام موارد با مردان متناسب می باشد . افرادی که به دلایل خاص قادر به خدمت در ارتش نیستند ، به خدمت اجتماعی که به مدت۳۹۰ روز است اعزام می شوند . در سالهای اخیر انواع مرخصی ها مثل مرخصی های درمانی و… افزایش یافت. بنابراین عملا تنها حدود ۳۳ درصد از مردان سوئیسی آموزش های مقدماتی را می گذرانند.

طبق مصوبه پارلمان با پیوستن این کشور به پیمان نظامی ناتو با مدرنسازی ارتش این کشور و برنامه های اصلاحات رومانی موافقت شد. از سال ۲۰۱۲ ضرورت ثبت نام افراد تا سن ۱۷ سالگی کاهش خواهد یافت.

پیشنهاد ما:  سربازی در تایوان چگونه است؟

شاخه های نظامی :

  • نیروی زمینی
  • نیروی هوایی سوئیس

سن و مدت خدمت نظامی :

طبق قانون کشور سوئیس هر مرد سوئیسی ملزم به انجام خدمت نظامی است . هر مرد سوئیسی باید حداقل به مدت ۲۶۰ روز در نیروهای مسلح خدمت نماید . ۱۹ سال سن برای خدمت سربازی اجباری ، ۱۷ سال سن برای خدمت سربازی داوطلبانه ، خدمت اجباری ۱۵ هفته آموزش اجباری را شامل می شود و در طی ۲۲ سال آینده ۱۰ دوره متناوب برای تجدید آموزش فرا خوانده می شوند . زنان می توانند بطور داوطلبانه در خدمت شرکت نمایند ، اما آنها خدمت اجباری ندارند (۲۰۰۵)

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x