سربازی در مکزیک چگونه است؟

بطور متداول در مکزیک تمامی مردان که به سن ۱۸ سالگی می رسند باید برای خدمت نظامی نام نویسی کنند. انتخاب با یک سیستم قرعه کشی توسط گوی های رنگی انجام می گیرد، بدین صورت که اگر کسی یک گوی سیاه را بیرون بکشد ، بدون انجام هیچ فعالیتی در پایان سال کارت ترخیصش را دریافت می کند . اگر کسی گوی سفید را بیرون بکشد ، خدمت اجباری اش را به مدت ۱ سال ، در یک گردان نظامی خواهد گذراند . آن دسته از افراد که علاقه مند به خدمات اجتماعی هستند ، می توانند بعنوان مربی در طرح مبارزه با بی سوادی یا آموزش تربیت بدنی مشارکت کنند .

خدمت نظامی برای زنان اجباری نیست . در شهرهای مشخص مانند مکزیکوسیتی و وراکروز ، انتخاب ها بصورت زیر است :

یک گوی قرمز ( مکزیکوسیتی ) و یک گوی آبی ( وراکروز ) که مستلزم خدمت اجباری به مدت ۱ سال ، در یک گردان نظامی ارتش در مکزیکوسیتی یا نیروی دریایی در وراکروز است . در شهرهای دیگر مکزیک که دارای نیروی دریایی هستند (مانند Ciudad,Madero) نیروی دریایی بجای ارتش عهده دار خدمت وظیفه ملی است .

پیشنهاد ما:  سربازی در مالزی چگونه است؟

تا سال ۲۰۰۲ فرار از خدمت سربازی در مکزیک پدیده نادری بود ، چون برای مردان مکزیکی وجود کارت شناسایی نظامی (پایان خدمت) برای صدور گذرنامه الزامی بود . با حذف این قانون غییت از خدمت سربازی به نحو چشمگیری افزایش یافت .

شاخه های نظامی :

  • دفاع ملی
  • ارتش و نیروی هوایی
  • نیروی دریایی
  • نیروی هوایی و پیاده نظام دریایی (۲۰۰۴)

سن و مدت خدمت نظامی :

۱۸ سال سن برای خدمت اجباری نظامی ، مدت خدمت اجباری ۱۲ ماه ، ۱۶ برای نامنوبسی داوطلبانه (۲۰۰۴)

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x