مرخصی‌های دوره‌ی آموزشی چطور هست؟

اول از همه باید گفت که طول دوره آموزشی ۶۰ است.(به ساعت آموزش نیزاطلاق می شود که در این صورت کمتر از ۶۰ روز خواهد شد ولی عرف همان ۶۰ روزاست).

مرخصی های دوره آموزشی به چهار دسته تقسیم بندی می شوند که در ادامه به معرفی انها می پردازیم. اما نکته مهمی که باید به آن توجه نمود این است که قانونی برای دادن این مرخصی ها وجود ندارد!!!! و فرمانده پادگان، قانون گذار این مرخصی ها می باشد. در نتیجه این مرخصی ها مثل هم نمی باشند و مرخصی هر پادگان و هر دوره اعزام با سایر پادگان ها متفاوت است.

اما به طور کلی، مرخصی های دوران آموزشی به چهار مرخصی، ابتدای دوره، میان دوره، پایان دوره و در نهایت مرخصی درون شهری تقسیم بندی می شوند.

مرخصی ابتدای دوره به این شکل می باشد که وقتی برای روز اول وارد پادگان شدید و جیره لباس هایتان را دریافت نمودید، به همه افراد برای اینکه بتوانند لباس های داده شده را اندازه خود کنند مرخصی داده می شود. معمولا این مرخصی بین ۲ الی ۶ روز می باشد.

مرخصی میان دوره هم معمولا در آخر ماه اول دوره آموزشی داده می شود. این مرخصی هم بسته به تعطیلات رسمی، بین ۳ الی ۷ روز می تواند باشد.

پیشنهاد ما:  نحوه استخدام مشمولان وظیفه در دستگاه‌های دولتی چگونه است؟

مرخصی پایان دوره هم به زمان برگذاری مراسم تحلیف بستگی دارد و مدت آن از روز مراسم تحلیف تا پایان ماه دوم آموزشی می باشد.مدت این مرخصی بین ۰ الی ۳ روز می باشد.

آخرین نوع مرخصی هم مرخصی درون شهری یا (ساعتی) است که معمولا از هفته دوم آموزشی (یا زودتر) برای سربازان برقرار می شود و سربازان می توانند از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ساعت ۵ صبح روز بعد بیرون از پادگان باشند.

با رعایت نکات زیر می توانید مدت مرخصی های خود را بیشتر نمایید:

  1. سعی کنید در ماه اسفند (دوره طلایی) اعزام شوید چون حداقل ۲۰ روز را در مرخصی خواهید بود.
  2. بعد از ماه اسفند، سعی کنید در ماهی اعزام شوید که ماه رمضان در آن قرار دارد. اولا از همه به سربازان در این ماه کمتر سخت می گیرند. دوما مدت مرخصی زیاد می باشد.
  3. سعی کنید با فرمانده گردان و یگان رفیق شوید. چون این افراد بعد از فرمانده پادگان تنها افرادی هستند که می تونن مرخصی شما رو زیاد و کم نمایند.

هرگونه سوالی در رابطه با مرخصی دوران آموزشی دارید، در نظرات ارسال کنید.
در رابطه با مرخصی در یگان خدمتی در مطلب دیگری توضیح داده می شود.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x