مشمولان سربازی چگونه به سفر خارجی می‌روند؟

مطابق قوانین خدمت وظیفه عمومی، این مسافرت‌ها به سفر‌های علمی، زیارتی، سیاحتی، ورزشی، مطالعاتی، کاری، ماموریتی و … تقسیم می‌شوند؛ اما مشمولان خدمت وظیفه عمومی برای خروج از کشور باید وثیقه‌ای را به عنوان امانت تهیه کنند.

میزان وثیقه برای مشمولان خدمت وظیفه عمومی متناسب با اهداف و علت سفرشان متفاوت است؛ چنانچه آن‌ها برای سفر‌های علمی باید مبلغ ۸۰ میلیون ریال وجه نقد و یا ضمانت نامه بانکی بدهند.

لازم به ذکر است که سفر‌های مطالعاتی در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز به عنوان سفر علمی تلقی می‌شود و مدت خروج برای این سفر‌ها حداکثر شش ماه برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و یک سال برای دوره دکترای تخصصی (PH.D) است.

برای ادامه تحصیل با داشتن معافیت تحصیلی خارج از کشور، ۲۰۰ میلیون ریال وجه نقد مورد نیاز است که این مقدار در مسافرت‌های سیاحتی به ۱۵۰ میلیون ریال وجه نقد می‌رسد.

پیشنهاد ما:  راه‌های بخشش اضافه خدمت سربازی کدامند؟

مچنین برای سفر‌های زیارتی به کشور‌های عراق و عربستان و سفر دوره‌های مشترک به ترتیب ۳۰  و ۱۵۰ میلیون ریال وجه نقد مورد نیاز است که البته مدت خروج برای سفر‌های زیارتی ۳۰ روز می‌باشد، که این مقدار در مورد سفر حج واجب حداکثر ۴۵ روز است.

دفعات مجازی که دانشجویان می‌توانند از کشور خارج شوند، بدون توجه به نوع سفر در هر نیم سال دو بار به جز سفر‌های ورزشی است.

مسافرت‌های ورزشی به استناد نامه دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و اداره کل تربیت بدنی انجام می‌شود و مشروط بر این است که مدت سفر همزمان نبوده و فاصله اتمام سفر اول تا شروع سفر دوم بلافاصله نباشد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x