آیا امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود دارد؟

پاسخ این سوال منفی است و امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد! اما به چه علت؟ تحصیل همزمان با خدمت سربازی (حتی در صورتی که دانشگاه با تحصیل همزمان با خدمت سربازی موافقت کند،این طرح مجاز نخواهد بود و برای اینگونه از دانشجویان معافیت تحصیلی صادر نخواهد شد به این دلیل که در آن صورت سرباز نه می تواند به تحصیل و نه به خدمت خود بپردازد.

اما طبق گفته جانشین اداره سرمایه های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح: در صورتی که سربازی واجد شرایط باشد می تواند مرخصی بگیرد و پس از ترخیص به ادامه تحصیل بپردازد و سپس به دوره خدمت برگردد اما اینکه سربازان به صورت همزمان با خدمت سربازی به ادامه تحصیل بپردازند امکان پذیر نخواهد بود.

شرایط تحصیل همزمان با خدمت سربازی در دانشگاه پیام نور :

یکی از شایعاتی که در خصوص تحصیل همزمان با خدمت سربازی بوجود آمده است و بسیاری از داوطلبان را به تحصیل همزمان با خدمت سربازی امیدوار کرده بود، این بود که دانشجویان دانشگاه پیام نور و یا دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی این امکان را دارند که بتوانند در حین خدمت سربازی ادامه تحصیل هم بدهند اما این شایعه توسط مسئولان سازمان وظیفه عمومی رد شد و به تایید نرسید.بنابراین تحصیل همزمان با خدمت سربازی برای دانشجویان این دانشگاه ها هم امکان پذیر نخواهد بود.

آیا امکان ادامه تحصیل همزمان با خدمت در حین امریه وجود دارد؟

پیشنهاد ما:  آیا کسر خدمت ایثارگری سربازی را می‌توان بین فرزندان تقسیم کرد؟

با توجه به این موضوع که امریه سربازی هم نوع دیگری از خدمت سربازی محسوب می شود و مشمولان به جای خدمت در یگان های نظامی و انتظامی و یا پادگان ها، در ارگان ها،ادارت دولتی و یا نیمه دولتی، وزارتخانه ها و … به خدمت می پردازند، بنابراین با همه این تفاسیر امکان تحصیل همزمان با انجام خدمت سربازی برای داوطلبان در شرایط دریافت امریه نیز وجود نخواهد داشت و همانطور که اشاره کردیم برای اینگونه از دانشجویان معافیت تحصیلی صادر نخواهد شد.

استفاده از معافیت تحصیلی در صورت قبولی بدون کنکور در دانشگاه در حین خدمت سربازی ؟!!

پس ازموضوع امکان پذیر بودن تحصیل همزمان با خدمت سربازی، از دیگر سوالات متداولی که توسط متقاضیان پرسیده می شود در خصوص معافیت تحصیلی می باشد و این که آیا در صورت قبولی بدون کنکور در دانشگاه در حین خدمت سربازی هم می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند؟ یا خیر. پاسخ این سوال مثبت است و برای مشمولان در صورت پذیرش در هر یک از دانشگاه‌ های مورد تایید وزارت علوم از جمله دانشگاه‌های سراسری، آزاد،پیام نور، علمی کاربردی و … معافیت تحصیلی صادر می شود. ضمن اینکه پذیرش داوطلبان به صورت با کنکور یا بدون کنکور برای سازمان وظیفه عمومی اهمیتی ندارد.

 

 

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x