سربازی در صربستان و مونته نگرو چگونه است؟

قبل از رفراندوم آزادی مونته نگرو در سال ۲۰۰۶ در صربستان و مونته نگرو، خدمت اجباری ملی برای تمامی مردان بین سنین ۳۵-۱۹ سال و بصورت زیر است:

در حال حاضر وضعیت آینده این خدمت در جمهوری خودمختار صربستان و مونته نگرو نا مشخص است.چنین به نظر می رسد که از ماه ژوئن ۲۰۰۶ صربستان سیستم فعلی را ابقا نماید. رئیس جمهور وقت مونته نگرو۵۹ ابراز امیدواری کرد که بمحض امکان این کشور به سمت یک خدمت کاملا داوطلبانه گام برمی دارد.

مردان بالای ۲۷ سال بندرت به تمرینات احضار می شوند. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به خدمت سربازی فرا خوانده می شوند. طول مدت خدمت سربازی ۹ ماه بود که اخیرا به ۶ ماه کاهش یافت (۲۰۰۶) . افرادی که به دلایل خاص قادر به خدمت در ارتش نیستند ، به خدمت اجتماعی ((Alternative که به مدت ۹ ماه است اعزام می شوند . اتباع صربستان و مونته نگرو که در خارج از کشور زندگی می کنند از انجام خدمت ملی معاف می باشند. هرچند اگر در شرائطی که این امر بطور جدی وضعیت شان را در کشوری که در آن در حال زندگی هستند تهدید کند می توانند خدمت سربازیشان را به تعویق بیاندازند. این کار می تواند با مراجعه به سفارت کشور در کشور محل اقامت ( اگر زیر ۲۷ سال سن دارند ) و یا با مراجعه مستقیم به ارتش ( اگر بالای ۲۷ سال سن دارند ) انجام بگیرد.

پیشنهاد ما:  سربازی در روسیه چگونه است؟

شاخه های نظامی :

  • نیروهای مسلح صربستان و مونته نگرو
  • نیروی زمینی
  • نیروی دریایی
  • پدافند هوایی
  • نیروهای دریایی (۲۰۰۵)

سن و مدت خدمت نظامی :

۱۹ سال سن ، (۹ ماه خدمت اجباری) (۲۰۰۴)

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x