سربازی در فنلاند چگونه است؟

شاخه های نظامی :

  • ارتش
  • نیروی دریایی ( شامل نیروهای دفاعی ساحلی )
  • نیروی هوایی (۲۰۰۳)

سن و مدت خدمت نظامی :

۱۸ سال سن برای خدمت اجباری و اختیاری نظامی (اکتبر ۲۰۰۴)

از سال ۲۰۰۶ خدمت سربازی اجباری در فنلاند برای مردان حداقل به مدت ۶ ماه (۱۸۰ روز) بسته به موقعیت تعیین شده است: خدمت بعنوان افسر به مدت ۱۲ ماه (۳۶۲ روز) ، خدمت بعنوان سربازان متخصص۱۹ به مدت ۹ ماه (۲۷۰ روز) یا ۱۲ ماه (خدمت در شئونات نظامی شامل کمترین مدت می باشد ) . خدمت غیر مسلح نیز به مدت ۱۱ ماه (۳۳۰ روز) بطول می انجامد . زنان هم می توانند برای خدمت نظامی داوطلب شوند .طی ۵۶ روز نخست زنان آزادی عمل برای ترک خدمت دارند . پس از ۵۶ روز آنان همانند مردان ملزم به انجام خدمت می باشند . البته دلایل پزشکی همچون بارداری در طول خدمت سبب وقفه در خدمت می شود ، اما به خودی خود سبب معافیت پزشکی نمی شود.

خدمت غیر نظامی به مدت ۱۳ ماه (۳۹۵ روز) است و برای مردانی در نظر گرفته شده است که از انجام خدمت نظامی معذوریت دارند . افرادی که از انجام خدمت سرباز می زنند دستگیر و به مدت ۵/۶ ماه (۱۹۷ روز) یا نصف خدمت باقی مانده غیر نظامی شان از زمان غیبت ، به زندان فرستاده می شوند . در تئوری ، مردان شهروند نواحی غیر نظامی Aland ، در اداره گمرک یا برج فانوس دریایی خدمت می کنند ، اما از آنجائیکه این خدمت سازماندهی نشده بود آنها اغلب از تمرینات معاف هستنند . خدمت نظامی در کل تاریخ استقلال فنلاند از سال۱۹۱۷ تاکنون برای مردان اجباری بوده است . سربازان و خادمان اجتماعی یک حقوق روزانه به مبلغ ۳.۶۰ € (روزهای ۱۸۰-۱) و ۵.۷۵ € (روزهای ۲۷۰- ۱۸۱) و ۸.۲۵ € (روزهای پس از روز ۲۷۱ ) دریافت می کنند

پیشنهاد ما:  سربازی در چین چگونه است؟

پس از اتمام نخستین بخش خدمت بعنوان سرباز وظیفه ، سربازان در لیست سربازان ذخیره قرار داده می شوند . سربازان ذخیره ممکن است برای تمرینات بازآموزی اجباری فراخوانده شوند.

تمرینات بازآموزی برای شئونات نظامی حداکثر ۴۰ روز ، تخصصی ۷۵ روز و افسران ، ۱۰۰ روز است . سربازان وظیفه به ازای هر روز شرکت در دوره بازآموزی یک حقوق معادل ۵۰ یورو دریافت می کنند . خدمت اجباری بوده و بی توجهی در حضور در تمرینات بازآموزی قابل قبول نیست . در سالهای اخیر با افزایش بودجه نیروی دفاعی فنلاند ، شرایط لازم برای آزادی عمل در انتخاب خدمت غیر نظامی فراهم شده است .

طول مدت خدمت غیرنظامی توسط سازمان عفو بین الملل مورد انتقاد قرار گرفت . به خاطر اینکه بیش از ۲ برابر طول حداقل خدمت نظامی (۶ماه ) است . در پارلمان فنلاند چندین حرکت در جهت کاهش طول خدمت غیرنظامی شکل گرفت که نتیجه ای در بر نداشت . مخالفان طرح چنین عنوان نمودند که خدمت نظامی اجباری در تئوری ۲۴ ساعت شبانه روز است در حالیکه خدمت غیرنظامی (بسته به شغل ) تنها در ساعات اداری انجام می پذیرد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x