نحوه دریافت کسری خدمت بسیج فعال

روشهای قانونی مختلفی برای دریافت کسری خدمت سربازی وجود دارد. کسری خدمت بدین معناست که فرد مشمول می تواند برای دوره سربازی خود با طی کردن راههای قانونی و تعیین شده از طرف نظام وظیفه عمومی و تکمیل پرونده خود، تخفیفی از میزان خدمت قانونی و مشخص خود که در حال حاضر ۲۱ ماه تمام است، بگیرد. از جمله راههای گرفتن کسر خدمت سربازی، کسری خدمت بسیج فعال برای افرادی که با توجه به سابقه و نوع دوره ای که فرد در پایگاههای و حیطه های مختلف کاری در بسیج می گذراند از ۲ تا نهایت ۶ ماه کسری خدمت می گیرد. در ادامه این مطلب به نحوه گرفتن کسری خدمت بسیج فعال و شرایط و ترتیب مراحل گرفتن کسری خدمت بسیج پرداخته ایم.

شرایط و نحوه گرفتن کسری خدمت بسیج فعال:
دانش آموزان و دانشجویان بسیجی به شرط همکاری و فعالیت منظم و مستمر در بسیج و شرکت در برنامه های مشخص و با انجام ماموریت های محوله (‌ متناسب با میزان فعالیت تعیین شده در دستورالعمل های مربوطه ) طبق توضیحات زیر می توانند از مزایای کسری خدمت بسیج فعال بهره مند شوند :

  1. به بسیج دارای سابقه مسئولیت فرمانده حوزه ، عضوشورای حوزه و یا فرمانده واحد با داشتن ۶ ساعت فعالیت هفتگی در راستای مسئولیت محوله ( یعنی ۳ ماه حداقل ۶۰ ساعت فعالیت ) به ازاء هر سال فعالیت مستمر حد اکثر سه ماه کسر خدمت تعلق می گیرد.
  2. به بسیج عضو شورای واحد با داشتن ۶ ساعت فعالیت هفتگی در راستای مسئولیت محوله ( یعنی ۳ ماه حداقل ۶۰ ساعت فعالیت ) به ازای هر سال فعالیت مستمر حداکثر دو ماه و نیم کسر خدمت تعلق می گیرد .
  3. به سایر بسیج فعال که در رده های مقاومت بسیج سازماندهی شده و در برنامه های حفظ و انسجام و فعالیت ها و ماموریت های محوله به طور منظم شرکت می نمایند با داشتن ۴ ساعت فعالیت هفتگی ( یعنی ۳ ماه حداقل ۴۰ ساعت فعالیت‌) ‌به ازاء هر سال فعالیت مستمر معادل یک ماه و نیم کسر خدمت تعلق می گیرد.

مراحل گرفتن کسری خدمت بسیج فعال:

  1. مراجعه به حوزه مقاومت بسیج محل عضویت بسیج
  2. بررسی پرونده توسط نیروی انسانی بسیج حوزه
  3. در صورت تکمیل بودند ارجاء پرونده به ناحیه مقاومت بسیج
  4. پس از تایید نیروی انسانی بسیج ناحیه و تکمیل فرم مخصوص کسری خدمت ، و ارسال آن به سپاه استانی
  5. تایید پرونده و ارسال فرم تایید شده کسری خدمت
پیشنهاد ما:  چگونگی نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج برای مشمولان سربازی

شرایط جذب و عضویت فعال در بسیج:
جهت عضویت فعال در بسیج علاوه بر داشتن شرایط عمومی می بایست شرایط اختصاصی آن را داشته باشید که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

  1. برخورداری از سلامت جسمانی و روانی در حد فراگیری آموزش­ها و فعالیت­های پیش بینی شده.
  2. روشن بودن وضعیت خدمت وظیفه
  3. دارا بودن حداق ۶ ماه سابقه عضویت عادی
  4. دارا بودن مدرک آموزش مقدماتی یا مدارک هم طراز با آن ( در صورت دارا بودن کارت پایان خدمت لازم نیست)
  5. پذیرش شرط حداقل ارتباط با بسیج و سایر فعالیت­های رده ( ۶ ساعت در هفته )
  6. شرکت در کلاسهای صالحین و دریافت گواهینامه عادی به فعال صالحین
  7. مدارک لازم: ۲ قطعه عکس و کپی شناسنامه و کارت ملی و تکمیل تعرفه امنیتی . مکتبی

سیر مراحل تبدیل به عضویت فعال بسیج:
جهت تبدیل عضویت عادی به فعال ، طی نمودن دوره آموزشی مقدماتی الزامی بوده و گواهی پایان دوره آموزش مذکور یا معادل آن باید ضمیمه پرونده گردد.بسیجیان عادی داوطلب عضویت فعال بسیج باید در قالب فرم شماره ۳ ( تعهد داوطلب ) آمادگی و داوطلب بودن خود را برای فعالیت و حضور در برنامه های بسیج اعلام نمایند و فرماندهان و پرسنلی پایگاه­ها در قالب فرم مذکور نسبت به معرفی و ارسال پرونده واجدین شرایط جهت طی نمودن سیر مراحل به مرکز مربوطه اقدام نمایند. بسیجیان عضو فعال باید فاقد سابقه سوء مکتبی و امنیتی باشند .

توجه : لازم به ذکراست ارائه گواهی عضویت ، معرفی­ نامه، ثبت سوابق فعالیت نیروها و … تنها بر مبنای قوانین موجود و با توجه به حضور فعال و مستمر در فعالیت­های پایگاه مطابق با تعهد فعالیت ۶ ساعت در ماه جهت نیروهای عادی و حداقل ۶ ساعت در هفته جهت نیروهای فعال امکانپذیر است.

guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x