چگونه در سربازی انتقالی بگیریم؟

در روزهای اول که وارد پادگان آموزشی می شوید با واژه جدیدی به اسم افراد شرایط خاص مواجه خواهید شد. افرادی که دارای شرایط خاص باشند به احتمال زیاد در محل زندگی خودشان، اعزام به خدمت خواهند شد. این شرایط عبارتند از:

۱- پدر نظامی
۲- خدمت همزمان برادر
۳- تک فرزند پسر
۴- خانواده بهزیستی

برای اثبات شرایط بالا، پادگان به شما لیستی از مدارک خواهد داد که شما باید این مدارک را تهیه و در دوران آموزشی تحویل پادگان آموزشی خود بدهید. پادگان نیز بر اساس تعداد افراد و محل زندگیشان، آنها رو به نزدیک ترین پادگان به محل سکونتشان اعزام خواهد کرد.

در روز اعزام به تمامی افراد فرمی داده میشود که فرد میبایست اطلاعات مربوط به محل سکونت خود را در آنها وارد نماید.این اطلاعات در تقسیم شدن سربازان نقش مهمی ایفا می نمایند.پس در واردن نمودن این اطلاعات دقت لازم را در داشته باشید.

اما سربازانی که محل خدمتشان مشخص شده است و در حال خدمت هستند، چگونه می بایست جابجایی بگیرند؟؟؟

اول از همه باید گفت که دو نفر مسول انتقالی شما هستند و همه چیز بسته به نظر این دو نفر دارد که اولی فرمانده پادگان و دومی فرمانده نیروی انسانی استان محل خدمت می باشد.

بعد از موافقت های حاصله، شما به دو صورت می توانید انتقالی بگیرید.
در روش اول شما می بایست به مدت شش ماه در پادگانی که بعد از دوره آموزشی به آنجا اعزام شده اید، خدمت نمایید و بعد از این مدت وارد سیستم پایش سرزمینی خواهید شد و شما رو به استان محل سکونت (نه لزوما شهر محل سکونت) انتقال خواهند داد.

پیشنهاد ما:  نحوه تقسیم بندی سربازان در مراکز آموزشی سربازی چگونه است؟

در روش دوم هم، شما می بایست یک سرباز دیگر، هم پایه خدمتی و هم درجه با خود، پیدا نمایید و جابجایی خود را با آن سرباز انجام دهید.

سربازانی که خواهان جابجایی یگان خدمتی خود می باشند اطلاعات خود رو در بخش نظرات پست جابجایی سربازان بنویسند تا دیگر افراد قادر به پیدا کردن شما باشند.

البته در روش اول می توانید زودتر از شش ماه هم اقدام نمایید ولی نیازمند به داشتن شرایط خاصی مانند بیماری، فوت عزیزان و … می باشد.

از فرم زیر هم می توانید برای این شرایط استفاده نمایید.

جناب آقای …………………..

فرمانده محترم
موضوع : درخواست تغییر محل خدمت سربازی بعلت سرپرستی خانواده

با سلام و احترام
بدینوسیله به استحضار می رساند اینجانب ……………. فرزند ………………. از تاریخ ………………..خدمت مقدس سربازی را در پادگان …………… شهر …………… آغاز نموده ام، لیکن بعلت ازدواج / بعلت تکفل پدر و مادر که از بیماری قلبی رنج می برند و نیاز مند مراقبت می باشند / بعلت سرپرستی خانواده و اینکه کمک خرج و نان آور خانواده می باشم / دچار مشکلات عدیده مالی و روحی گردیده ام.

از آن مقام محترم تقاضا دارم با انتقال اینجانب به پادگان …………….. موافقت و اینجانب را از مشکل بسیار بزرگی که با آن مواجه هستم نجات بخشید. مدارک مربوط به ازدواج / تکفل / استشهاد محلی به پیوست بحضور ارسال می گردد.

امیدوارم خداوند در این دنیا به شما جزای خیر عطا نموده و در آخرت شما را با نیکان محشور فرماید .

از دستور مساعد جنابعالی جهت بررسی و حل مشکل کمال تشکر و سپاسگذاری را دارم.

با تشکر و سپاس