کسر خدمت نخبگی و چگونگی ثبت آن

کسر خدمت نخبگی یکی از بهترین موارد کسر خدمت است که مخصوص دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) می باشد.

کسر خدمت نخبگی دو نوع می باشد که در زیر به هردو مورد پرداخته می شود.

کسر خدمت بنیاد ملی نخبگان:

در این روش در ابتدا باید نخبگی شما اثبات شود!!! شرایط احراز نخبگی خود دنیا و داستانی جدا دارد که در این مطلب فقط به معرفی آیین نامه این شرایط پرداخته می شود و شما می توانید این آیین نامه را از قسمت آشنایی با ضوابط و آیین نامهای بنیاد ملی نخبگان دانلود نمایید.

بعد از اینکه احساس کردید که نخبه می باشین می بایست در سایت سامانه ثریا مدارک مورد نیاز را آپلود نمیایید. بعد از این مرحله حدود سه ماه طول می کشد که جواب بنیاد بیاید و نخبگی شما احراز شود. در صورتی که نخبه شدید در ادامه با انجام دادن یه پروژه ۱۴ ماهه سربازی شما تمام خواهد شد و دیگر لازم نیست ۲۱ ماه خدمت نمایید.

البته به غیر از این ۱۴ ماه، ۲ ماه آموزشی هم می بایست بگذرانید که فقط ۲ بار در سال این دوره های آموزشی برگزار می شود، یکی در تاریخ دی ماه، پادگان آموزشی ۰۱ تهران و دومی در تاریخ تیر ماه، پادگان آموزشی شهید مدرس کرج، که هر دو دوره مدتشان ۴۵ روز می باشد.

پیشنهاد ما:  کسر خدمت سربازی به ازای هر فرزند ۳ ماه شامل غایبان هم می‌شود

کسر خدمت نخبگان نیروهای مسلح:

در این کسر خدمت لازم نیست که شرایط نخبگی شما احراز شود و صرف داشتن مدرک تحصیلات تکمیلی کافی است. مدت این کسری بسته به پروژه ای که انجام می دهید از ۲ الی ۱۹ ماه متفاوت است. برای گرفتن این کسر خدمت باید به ارگان های ارایه دهنده و پژوهشگاه های نیروهای مسلح مراجعه فرمایید.

از معروف ترین سازمان ها برای کسر خدمت، دو سایت دانشگاه امام حسین به آدرس های طرح کسر خدمت دانشگاه جامع امام حسین(ع) و مرکز تلاشگران علم و فناوری می باشد که متقاضیان می توانند به صورت اینترنتی تمامی مراحل کسری خدمت را دنبال نمایند.

توجه: توجه داشته باشید که طبق قانون جدید از هر ارگانی که کسری گرفته باشید می بایست در همان ارگان هم خدمت سربازی رو بگذرونید. به طور مثال اگه از دانشگاه امام حسین که وابسته به سپاه هست کسر خدمت بگیرید در صورتی این کسر خدمت مورد موافقت قرار خواهد گرفت که حتما در یکی از مراکز سپاه اعزام به خدمت شده باشید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x