مراحل دریافت تسهیلات نظام وظیفه چگونه است؟
فرآیند امور مربوط به نظام وظیفه در سازمان امور دانشجویان به شرح زیر است:
- ثبتنام در سامانه نشا
- ارائه اصل و کپی مدارک درخواستی
- تایید سازمان امور دانشجویان و صدور نامه درخواست معافیت تحصیلی
- مراجعه به سازمان وظیفه عمومی و دریافت معافیت تحصیلی
- بارگذاری (آپلود) برگه معافیت تحصیلی در سامانه نشا (قسمت وظایف شما)
- دریافت نامه تقاضای آموزش رایگان از اداره تسهیلات دانشجویی
- تسویه آموزش رایگان با دانشگاه محل تحصیل
- دریافت نامه صدور پاسپورت از اداره تسهیلات دانشجویی
در تصویر زیر مراحل دریافت تسهیلات نظام وظیفه (معافیت تحصیلی، مهر خروج از کشور و …) از اداره امور دانشجویان وزارت علوم نمایش داده می شود. نحوه درخواست این تسهیلات از طریق سامانه نشا (http://nesha.saorg.ir/nesha/ ) امکانپذیر می باشد.