سربازی در روسیه چگونه است؟

شاخه های نظامی :

  • دفاع ملی
  • نیروی های زمینی
  • نیروی دریایی
  • نیروی هوایی
  • استراتژی پرتاب موشک

سن و مدت خدمت نظامی :

روسیه ترکیبی از نیروهای به خدمت گرفته شده اجباری و قراردادی را در سیستم نظامی پذیرفته بود. سن خدمت نظامی ۲۷-۱۸ سال است . مردان در سن ۱۷ سالگی برای خدمت سربازی نامنویسی می کنند طول مدت خدمت سربازی اجباری ۲ سال است . برنامه هایی وجود دارد که تا سال ۲۰۰۷ به ۱۸ ماه و تا سال ۲۰۰۸ این مدت به ۱ سال کاهش یابد . در پایان سال ۲۰۰۵ ، %۳۰ پرسنل ارتش روسیه را نظامیان قراردادی تشکیل می دادند. طبق برنامه ریزی تا سال ۲۰۱۰ ، %۷۰ نیروهای مسلح روسیه را نیروهای داوطلب و مابقی از نیروهای خدمت اجباری تشکیل خواهد داد ،خدمت سربازی اجباری توسط دیمتری میلیوتین در سال ۱۸۷۰ به امپراتوری روسیه وارد شد.

طول مدت خدمت اجباری در فدراسیون روسیه ۲ سال است که اکثر روس ها به طرق مختلف از انجام آن اجتناب می ورزند.

اغلب روشهای مورد استفاده در اجتناب از خدمت سربازی عبارتند از:

تحصیل در دانشگاه یا مشابه آن . تمامی دانشجویان در زمان تحصیل از انجام خدمت سربازی معافند، اما آنها پس از فارغ التحصیلی ( یا در صورت ترک تحصیل) ملزم به انجام خدمت وظیفه می باشند. دانشجویان فارغ التحصیل یک سال را بصورت سربازیکم۵۷ خدمت می کنند. اما اگر آنها یک دوره نظامی را گذرانده باشند ، می توانند با انتخاب خود به مدت ۲ سال بعنوان افسر خدمت نمایند. افرادی که تا مقاطع فوق لیسانس یا دکترا ادامه تحصیل دهند خدمت سربازی اجباری ندارند.
داشتن مدارک پزشکی که نشان دهد فرد برای انجام خدمت سربازی مناسب نیست. گاهی اوقات این مدارک نادرست بوده و با تطمیع و رشوه ساخته می شوند.
عدم حضور و معرفی به موقع در پایگاههای وظیفه یا فرار از خدمت سربازی که بیش از ۲ سال حبس در زندان را در پی خواهد داشت.
یک راهی که بندرت مورد استفاده قرار می گیرد داشتن بیش از ۲ بچه یا یک بچه کوچکتر از ۳ سال است، ( مورد آخر از سال ۲۰۰۸ از قانون حذف می شود ).
روشهای قانونی مندرج در کتاب قانون و روشهای غیر قانونی دیگری وجود دارد که برای اجتناب از انجام خدمت سربازی در کشور روسیه متداول است.
در کشور روسیه یک فرد پس از رسیدن به سن ۲۷ سالگی نمی تواند خدمت سربازی را بگذراند.

پیشنهاد ما:  سربازی در اریتره چگونه است؟

دولت روسیه در سال ۲۰۰۶ اعلام کرد طرحی دارد که بموجب آن طول مدت خدمت افرادی که از سال ۲۰۰۷ و در ۱ سال بعد (سال ۲۰۰۸) مشمول خدمت سربازی اجباری می شوند بتدریج تا ۱۸ ماه کاهش خواهد یافت و برخی معافیت های قانونی برای خدمت غیراجباری از قانون (مانند خدمت غیراجباری پزشکان و معلمان ده نشین و مردانی که یک بچه کوچکتر از ۳ سال دارند و …) حذف خواهد شد.

ژنرال های روسی بارها از شیوع بالای اعتیاد به مواد مخدر و کجرویهای اخلاقی در کالبد ارتش ابراز نگرانی کردند. خدمت سربازی در نظر جوانان روسی ترسناک و غیر قابل تحمل بنظر می رسد. سربازان به محض ورودشان به نظام آنرا سدی همچون دیوار چین تلقی می کنند. این امر سبب رواج پدیده خودکشی در بین آنان شده است . آمار خودکشی سربازان روسی همیشه بالا بوده است .

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x