سربازی در نروژ چگونه است؟

شاخه های نظامی :

  • ارتش
  • نیروی دریایی سلطنتی نروژ ( شامل تفنگدار و گارد ساحلی )
  • نیروی هوایی سلطنتی نروژ
  • محافظت اماکن (۲۰۰۶)

سن و مدت خدمت نظامی :

۱۸ سال سن برای خدمت اجباری نظامی ، ۱۶ سال سن در زمان جنگ ، ۱۶ سال سن برای مردان داوطلب ، ۱۸ سال سن برای زنان ، ۱۶ سال سن برای داوطلبان خدمت در محافظت اماکن ، مدت خدمت اجباری ۱۲ ماه (۲۰۰۴)

در کشور نروژ خدمت سربازی برای مردان، اجباری و به مدت ۱۸ ماه است. مردان از سنین ۱۸ ( ۱۷ سالگی با اجازه والدین ) تا ۴۴ (۵۵ سالگی در زمان جنگ) مشمول خدمت سربازی اجباری می باشند.

در آغاز سال ۲۰۰۶ نیروهای مسلح از زنان برای معاینه پزشکی قبل از خدمت دعوت بعمل آورد، اما تا زمانیکه آنها رضایتنامه را امضا نکنند به خدمت اعزام نمی شوند.

مدت واقعی خدمت سربازی ۶ ماه برای نگهبانی اماکن ، ۱۲-۹ ماه برای ارتش ، نیروی هوایی و نیروی دریایی است. ماههای باقیمانده برای خدمت در تمرینات سالانه می باشد. اما تعداد کمی از سربازان این خدمت را برای فقدان سرمایه (ذخیره) نیروهای مسلح نروژ انجام می دهند. این کاهش سرمایه و افزایش اتکا به تکنولوژی مدرن سبب گردید که نیروهای مسلح تنها ۱۰.۰۰۰ سرباز را در سال به خدمت بگیرد.

پیشنهاد ما:  سربازی در سنگاپور چگونه است؟

مابقی یا پس از انجام آزمایشات پزشکی بطور رسمی ترخیص یزام به خدمت سربازیشان تمدید می شوا در صورت اشتغال به تحصیل یا ماندن در خارج از کشور اعد.

برخی از افراد که در دوره دبیرستان رشته های فنی (مثل نجاری و الکترونیک ) را انتخاب نمودند دوره کارآموزیشان را در ارتش می گذرانند. اگرچه برخی از سربازان نروژ که در حال انجام خدمت اجباری هستند از اینکه بسیاری از مردم از انجام خدمت معافند ، ناراضی می باشند و آن را غیرمنصفانه و یک بدشانسی می دانند ، دیگران این را یک امتیاز تلقی کرده و برای پیوستن به خدمت سربازی باهم رقابت می کنند. علت این امر مزایای خوبی است که به سربازان پس از اتمام خدمت سربازیشان تعلق می گیرد.

سربازان در زمان خدمت از حقوق ثابت و مناسبی برخوردار می شوند . کارفرمایان عموما به افرادی که خدمت نظامی شان را به اتمام رسانده اند توجه مساعدی نشان می دهند.

نیروهای مسلح نروژ تمایل دارد بطور معمول شخصی که به سن ۲۸ سالگی رسید را به خدمت فرا نخواند.

صلح طلبان می توانند درخواست خدمت غیرنظامی بدهند که به مدت ۱۲ ماه بطول می انجامد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x