چگونه معافیت پزشکی بگیریم؟

انجام خدمت سربازی و دریافت کارت پایان خدمت همواره یکی از بزرگترین مشکلاتِ افراد مشمول بوده است. یکی از راه‌های معاف شدن از خدمت سربازی، دریافت معافیت پزشکی است. در این مطلب مراحل و روند دریافت معافیت پزشکی به طور کامل بررسی و شرح داده خواهد شد. دقت کنید قبل از شروع مراحل بهتر است، مشمول یک بار در یکی از بیمارستان‌های مورد تایید نظام وظیفه به صورت آزاد معاینه شده و از بیماری خود جهت معافیت مطمئن گردد.

مدارک لازم برای گرفتن معافیت پزشکی:

  1. تکمیل برگ وضعیت مشمولان(برگه شماره۱ ).
  2. تکمیل برگ معاینه اولیه مشمولان توسط پزشک معاین اولیه (برگه شماره۲).
  3. تکمیل برگ واکسیناسیون( برگه شماره
  4. اصل وتصویرکارت ملی مشمول.
  5. اصل وتصویرکلیه صفحات شناسنامه عکسدارمشمول
  6. اصل وتصویرآخرین مدرک تحصیلی یاگواهی فراغت از تحصیل
  7. افتتاح حساب عابربانک سپه ودرج شماره حساب دربرگ شماره یک(ویژه متقاضیان اعزام،معافیت پزشکی وکفالت).
  8. یک قطعه عکس رنگی ۴×۳ تمام رخ زمینه سفید مشمول (علاوه بر عکس های الصاقی به برگه ها).

مراحل گرفتن معافیت پزشکی:

پر کردن دفترچه نظام وظیفه:
برای شروع فرآیند معافیت پزشکی باید پس از دریافت دفترچه نظام وظیفه عمومی با مراجعه به یکی از پزشکان معاین اولیه، برگه معاینه اولیه را توسط آن پزشک تکمیل کنید. دقت کنید که قبل از مراجعه به پزشک باید برگه‌ی خود اظهاری که در پشت برگه معاینه اولیه توسط پزشک قرار دارد را درباره بیماری‌ها و … خود تکمیل کنید.

ثبت درخواست معافیت پزشکی:
پس از تکمیل مدارک باید با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ درخواست خود را مبنی بر دریافت معافیت پزشکی در سیستم ثبت کنید. در این مرحله کلیه مدارک پزشکی جهت نگهداری و ارائه به شورای پزشکی به شما بازگردانده می‌شوند. پس از ثبت باید منتظر بمانید تا برگه معرفی به بیمارستان از طریق پست برای شما ارسال شود.
دقت کنید که مدت اعتبار دعوت نامه ۱ماه میباشد که در صورت بروز مشکل می‌توان ۱ماه دیگر هم تمدید کرد.

پیشنهاد ما:  ميزان جريمه مشمولان غايب برای صدورکارت معافیت چقدر است؟

مراجعه به بیمارستان:
بعد از دریافت برگه معرفی به بیمارستان باید جهت انجام معاینات تخصصی مربوط به معافیت پزشکی به بیمارستان مراجعه کنید. بیمارستان جوابیه خود را بعد از مدتی به حوزه رسیدگی کننده به وضعیت شما ارسال خواهد کرد.

جلسه شورای پزشکی:
بعد از دریافت نتیجه بیمارستان، دعوت‌نامه‌ای برای شما برای حضور در شورای پزشکی ارسال خواهد شد. اگر نامه‌ی مربوط بعد از گذشت ۳ تا ۴ هفته به دست شما نرسید، برای گرفتن وقت شرکت در کمیسیون حضوراً از اقدام کنید. به احتمال فراوان اگر پزشکان بیمارستان نظر بر تایید بیماری و معافی داده باشند روز کمیسیون هم هر ۳پزشک که متخصص هم هستند همین نظر را خواهند داشت.ب عد از حضور در شورای پزشکی و برگزاری جلسه و ارائه نظر آن‌ها در صورتی که نظر آن‌ها مثبت باشد با ارائه و تکمیل مدارک می‌توانید کارت معافیت پزشکی خود را دریافت کنید.

در نظر داشته باشید که هیچ فردی حق اعتراض به رای شورای پزشکی‌ را ندارد، اما با پیگیری بسیار پس از آمدن برگه اعزام و پر کردن فرم و کامل بودن مدارک پزشکان قبلی‌ و در صورت تایید بخش اداری پزشکی‌ می‌توان وقت مجدد برای بیمارستان و حتی شرکت در شورای عالی پزشکی‌ گرفت.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x