پادگان شهید باهنر کرمان

پادگان شهید باهنر کرمان یکی از مراکز آموزشی نیروی انتظامی ایران می باشد که در ۲۰ کیلومتری کرمان در شهرستان باغین واقع می باشد.پادگان شهید باهنر کرمان

پادگان شهید باهنر کرمان به لحاظ موقعیت مکانی و دسترسی در مکان مناسبی قرار گرفته است و فاصله زمانی این پادگان از شهر باغین تا شهر کرمان حدود نیم ساعت می باشد. افرادی که از تهران عازم این پادگان می شوند ابتدا به شهر باغین رسیده و سپس به کرمان خواهند رسید.

شهرستان باغین در محل سه راهی شهر کرمان و سیرجان و رفسنجان قرار گرفته است و همین امر باعث می گردد که هر دقیقه، در شبانه روز چندین اتوبوس از این محل عبور نمایند. در واقع پادگان چسبیده به پلیس راه باغین می باشد که اتوبوس ها و ماشین ها باید در آنجا توقف کنند.افرادی هم که نمی خواهند از اتوبوس استفاده نمایند می توانند، با استفاده از فرودگاه و استگاه قطار، خود را به شهر کرمان رسانده . از آنجا سوار ماشین های باغین بشوند.

طبق گفته سربازانی که آموزشی را در این پادگان گذرانده اند، این پادگان پنج گردان دارد.

  • گردان کربلا
  • گردان عاشورا
  • گردان قدس
  • گردان ذوالفقار
  • گردان غدیر

گردان ذوالفقار از نظر امکانات بهترین گردان هست و مثل گردان کربلا یکجا متمرکز هست.اما از نظر برترین گردان چند سالی هست که گردان عاشورا رتبه اول رو میگیره.هر گردان معمولا سه یا چهار گروهان داره.ایمان ایثار شهادت و جهاد.هر گروهان یک فرمانده داره که همگی افسر هستند و یک فرمانده دسته که معمولا استوار دوم هستند.
هر ٢۴ ساعت ٢۴ نفر پست اماکن حساس رو میدن که شامل سه پاس هشت نفری هست.این اماکن شامل آسایشگاه،اطراف آسایشگاه،ثبت ورود و خروج،اسلحه خانه،ستاد گردان،زاعه مهمات،بین برجک،انباشت زباله،سلف سرویس و … هست.
معمولا هفته ای دو تا سه بار هر نفر پست میده البته اگه نگهبان تنبیهی نخوره.آشپزخانه ی مرکز در نزدیکی گردان ذوالفقار هست و هر روز یک یا دو نفر از تمام گروهان ها به عنوان همیار آشپزخانه باید معرفی بشه که کار فوق العاده سختی هست و کل روزش رو باید اونجا سپری کنه.
مرکز آموزش باهنر کرمان در طول هفته دو بار صبحگاه عمومی برگزار می کنه و در بقیه روزها صبحگاه ورزش و همه روزه غیر از پنجشنبه و جمعه هم شامگاه برگزار میشه که اونجا هم باید کلی بدوید و ورزش کنید.سربازان لیسانس و بالاتر که در گردان های عاشورا و ذوالفقار هستن هم باید ماه دوم رو مشغول تمرین سناریو باشن و پوستشون زیر آفتاب کنده میشه مخصوصا گردان عاشورا که هر دوره سناریو برگزار می کنه.از نظر من سعی کنید اگه گردان عاشورا افتادین برید گروهان ایثار چون فرمانده ی خیلی خوبی داره البته گروهان شهادت هم فرمانده دسته ی شوخ طبعی داره که حتما باهاش رفیق بشین و لذت ببرید.
هفته اول رو سعی کنید هرجور که هست تحمل کنید چون سختترین روزاتونه.بعد کم کم همه چیز میاد دستتون.
در طول مدت پنج مرحله تیراندازی هست که باید برید میدون تیر پس تا میتونید آب با خودتون ببرید چون باید یه پیاده روی چهل دقیقه ای زیر آفتاب داشته باشین اونجا هم دو سه ساعتی خاک میخورید و چهل دقیقه هم برگشتن اونم با خستگی زیاد.یه مرحله هم اردوگاه تیراندازی در شب هم دارین که معمولا یک شب اونجایید ولی دوره ی ما سه روز و دو شب نگهمون داشتن و پوست از دمارمون کندن.بعد از اردوگاه دیگه کم کم باهاتون خوب میشن و کاریتون ندارن تقریبا آموزشی بعد از اردوگاه نیست.
در این پادگان دیپلم و فوق دیپلم ها معمولا در گردان های کربلا یا قدس و لیسانس و بالاتر در گردان های عاشورا و ذوالفقار.

پیشنهاد ما:  پادگان آموزشی احمدبن موسی مرودشت شیراز

guest
299 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
299
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x