پدافند هوایی سمنان ارتش

پادگان ۴۵کیلومتر از سمنان دور هستش و به داخل کویر پیش میرید در کل به جز کویر و دشت و کلی سرباز چیزی پیدا نمیشه. در تابستان به حد نهایت خورشید شمارا می سوزاند و در زمستان استخوان هایتان از سرما درد میگیرد.باد هم که وقتی بوزد وحشتناک سرده. پس باید با آمادگی کامل و وسایل مورد نیاز حاظر بشین.

هنگامی که به در پادگان رسیدید تمام وسایلتان را مو به مو می گردند در روز اول و روزهای بعد یک مورد را در خود تقویت کنید و آن اینست که شما در تمام طول روز الاف هستید و باید ایستاده و یا نشسته ساعت ها در محل های مختلف متوقف باشید بعد از آن شما را به محوطه های مختلفی می برند تا در نهایت پس از ساعت ها انتظار شما را برای تحویل جیره به صف میکنند. معمولاتا این لحظه شما ۶ الی ۷ ساعت الاف خواهید شد.بعد از تموم شدم کار که فک کنم شب شده واما شب اول که این شب را به هیچ وجه از یاد نخواهید برد آنقدر بشین پاشو و پا مرغی و از جلو نظام و… بهتون میدن تا جونتون در بیاد. اونجا به تنبیه میگن مانور خلاصه شب اول مانور میشید اساسی….معمولا گردان نصر خیلی خیلی بیشتر مانور میشه چون گردان نصر یه محوطه بزرگ داره که هر کی بخاد شلوغ کاری کنن همشون رو میریزن بیرون و تا صبح تنبیهههههههههه……..خلاصه روز اول روز خوبی نخواهد بود اگرچه همش به خاطره تبدیل میشه. خلاصه شب اول هر کی از راه میرسه به شما بشین پاشو میده و پا مرغی.عین خیالشونم نیست. یه چند روزی پا درد خواهید گرفت که طبیعیه.

در سمنان به احترام گذاشتن خیلی حساسن. هرچی گفتند بگید چشم هر کجا فرستادند برید… اصل ماجرا اینه که شما باید اونجا دوستان خوبی پیدا کنید و برای پیدا کردن دوست خوب لازم نیست خیلی بگردید.گاهی دوستان خوب شما رو پیدا میکنند.

از اوج بدبختیهای پادگان دارا نبودن یک بهداری مجهز است. شما باید خودتان خودتان رو درمون کنید با قرصهایی که براتون نوشتم نذارید سرما خوردگی اذیتتان کند.اگر مریض بشید از استراحت خبری نیست مگه اینکه غش کنید. به دکتر نرید بهتره از من نصیحت…این مطالبو به شوخی نمیگمااا حالا برید خودتون ببینید. راستی با خودتون یکی دو تا ماسک ببرید

وضعیت تلفنها اصلا خوب نبود در هر گردان فقط دویاسه تاش کار میکرد… درساعتهای بخصوصی میشه زنک زد اونم اگه وقت بشه و صف زیادی تشکیل نشه/

توضیحات مهم:

  1. تلفن ها موقع اذان همیشه قرق هستند و حق استفاده از اونا وجود نداره.
  2. اراشد و بیشتر درجه دارها ممکنه وسط حرفتون کارتتونو بکشن بیرون و ساعت ها صحبت کنند
  3. کارت تلفن سمنان باید داشته باشید که از بوفه ۱۸۰۰ تومان میخرید و ولی خودتان ببرید خیلی بهتره
  4. اگه گفتن که بهکار ثابت برای اسایشگاه میخوان بهتره داوطلب بشید ! کار ساده ای هست و این افراد رژه هم نمیرن !!
  5. اگه معاف از رزم هستید همون اول که بهکار خواستن بگید، کلا از گفتن اینکه معاف از رزم هستید نترسید ! ممکنه اول به دروغ بهتون بگن که معاف از رزم ها در تقسیمات و امتیازات فرماندهی اگه رژه نرن امتیازشون کم میشه و میفتن خارک و نمیدونم من یه سرباز داشتم که امتیاز فرماندهیش کم بود و افتاد یه جایی که تو نقشه هم نمیشه پیدا کرد و خلاصه از اینجور حرف ها ! همه ی این حرف ها دروغ هست و فقط میخوان که استرس شما رو بالا ببرن ، تقسیمات هم هیچ هیچ هیچ ربطی به امتیاز فرماندهی و نمره ی امتحان عقی دتی و رزم انفرادی نداره ! کلا همه ی اینها کشکن ! تقسیمات یا براساس شانسه یا بند پ !
  6. تو صف رزه صحبت نکنید تا نسبت های ناروا بهتون نسبت ندن ! مثل بچه ی ادم رفتار کنید و با کسی هم کاری نداشته باشید، فزولی دیگران رو هم پیش ارشد نکنید ! ستون پنجمی ها از افرادی هستن که بیشترین توهین ها رو در اموزشی دریافت خواهند کرد ! اینو مطمئن باشید ! بقیه رو با خودتون دشمن نکنید !
  7. حتما شکلاتی یا بیسکوئیتی یا اجیلی چیزی تو جیبتون باشه ! رزه سنگین هست و فشار زیادی بهتون وارد میشه، لازمه که خودتون رو تقویت کنید وگرنه فشارتون میفته ! از همون اول هم بهتون سخت میگیرن ! پس مرد باشید و خودتون رو وفق بدید
  8. توصیه برادرانه میکنم که به هیچ وجه از آب اشامیدنی پادگان استفاده نکنید ! حتما آب معدنی بگیرید وگرنه با خوردن اب اشامیدنی پادگان بیمار خواهید شد ! اینو مطمئن باشید !!!
  9. اگه ارشد یا فرمانده ی گروهان یا گردان گفت که کاری رو بکنید حتما انجام بدید و سرپیچی نکنید که دردسر میشه براتون !
  10. ۱بازم تاکید میکنم که با هیچ کس درگیر نشید ! درگیری لفظی هم نداشته باشید ! دردسر میشه براتون اساسی .
  11. ممکنه چند روز اول به سختی بتونید به WC برید ! زیاد به خودتون فشار نیارید که احیانا به بواسیل دچار نشید ! اگه چند تا انجیر مصرف کنید بهتر هست و راحتتر خواهید شد !!
  12. یک هفته ی اول سخت میگذره بعدش کم کم میفتید تو روال و عادت میکنید ! اینم دوره ای از زندگیه که اتفاقا هم دوره ی مزخرفی هست ! سخته ولی “چون میگذرد غمی نیست” !
پیشنهاد ما:  پادگان آموزشی شهید خضرایی تهران

 

guest
6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
6
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x